از ژاپنی ها بیاموزیم، از ژاپن آموز اخلاص عمل
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

    نه کورش دارند، نه فردوسی ، نه زرتشت دارند، نه رسول الله، نه امام زمان و سیدالشهدا، و نه ولی فقیه وعاشورا، نه اصلاح طلب و رادیو تلویزیون های لوس آنجلسی ، نه بی بی سی و صدای آمریکا، و نه زنده باد این و نه مرگ بر آن، و نه  ادعا و افاده ...

ولی تا دلتان بخواهد رستم دارند، تهمینه و گرد آفرید دارند، آرش کمانگیر و بابک خرمدین، گردیه و میلیون ها میهن پرست و خردمند دارند، کمتر دزد ، فاسد و میهن فروش در میان آنان یافت می شود. حراف و فلسفه باف در این ملت جایگاهی ندارد ، چند قرن پیش، پادشاه آنان از خدایشان  نخواست که ژاپن را از دروغ دور بدارد، بی شک دروغگو و دروند کم دارند. شکیبا و سرفراز اند، با غرورو کوشا هستند،اخلاص عمل دارند، و بسیاری شایستگی ها، که دیگر ملت ها باید به آنها غبطه بخورند.

 

زمین لرزه، تسونامی و تشعشعات اتمی ، یک جا بر سر ملتی فرود آمد که در گذشته ای نه چندان دور، دو بمب اتمی را از سر گذرانده اند. اگر چنین  فاجعه ای بر سر مدعیان ابر قدرتی دنیا، آمریکا و روسیه و اروپا، فرود آمده بود کمرشان برای قرن ها می شکست و یارای برخاستن نداشتند.

 

اگر جلوگیری از زمین لرزه از توان انسان بیرون است، ولی پیش بینی های لازم برای کاهش نتایج آن در کشورهای جهان چشمگیر است. در زمین لرزه ی ژاپن، افزون براین که هنگام ساختمان سازی، پیش بینی های تکنیکی انجام می شود، مسئولیت هر یک از ارکان دولت برای رویا رویی با این فاجعه مشخص شده و بدون از دست دادن زمان انجام می شود، دیگر این که نظم وانضباطی که در نزد مردم دیده شد، کار گروه های امداد را آسان می کند. خونسردی مردم و رعایت جان و مال شهروندان یک خویشکاری همگانی است، و نیازی به دخالت پلیس برای جلوگیری از دزدی در خانه های مردم وتاراج فروشگاه ها نمی باشد.

 

درکشور ما و در حکومت آخوندی، مهد تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی هر دو با هم! نه تنها کارها سازمان یافته نیست، آخوندها وایادی آنان، سود خود را درسواستفاده  کمک های مردمی جستجو می کنند، وهربارکه زلزله روی می دهد، پس از چند روز تاخیردست اندر کار می شوند، و در این فاصله امدادها ، بیشتر به نوشدارو پس از مرگ شبیه است، تا یاری مردمی.

 

به وارونه کشورهای خارجی آخوندی های مکار، علت بروز زمین لرزه را خشم خداوند از زنان بی حجاب می دانند، ولی بدبختی در این است که درایران آخوندی و اسلامی ، بیش از دیگر کشورها زلزله روی می دهد.

 

درزمین لرزه شهرباستانی بم ، پس از دو روز از بروز زلزله ، پس از  دو روز هدر دادن زمان، گروه های وابسته به این و آن دخالت کردند، در این فاصله زخمی ها با دشواری های بسیار به یاری مردم شتافته بودند. از سوی دیگر چون سازمان های امداد کشورها و مردم، کم ترین اعتمادی به گروه دزد و فاسد حاکم  بر ایران نداشتند، برآن بودند، که مستقیما کمک ها ی خود را به مردم برسانند، وتلاش آخوندها برای دستیابی مستقیم به این کمک ها بی نتیجه بگذارند. به گفته آگاهان، در زمین لرزه شهر باستانی بم، اشیا عتیقه زیادی از زیر خاکسترزمان بیرون آمده بود، وایادی رژیم برای دست اندازی به آن ها چندین روز شهر را محاصر کرده بودند. در خارج از ایران هم برخی از ایرانیان سودجو، به بهانه گرد آوری کمک به زلزله زدگان بم،  جیب های گشاد خود را پر کردند و ننگی بر دیگر ننگ های یک ملت افزودند.

 

درتاریخ کوتاه انرژی هسته ای، گواه سه انفجار در راکتورهای هسته یی ، تری فایل ایسلند در آمریکا( 1979) ، چرنوبیل در اوکراین( 1986) و کوکوشیما در ژاپن (2011) می باشیم، این انفجارها هزاران کشته و میلیاردها دلار خسارت برجای گذاشته است، افزون برآن پخش خاکسترو اشعه هسته ای، جان میلیون ها تن را به خطر انداخته است. به دنبال این انفجار ها مردم جهان مخالفت خود را با انرژی هسته ای ابراز نموده اند، و هم اکنون در بسیاری از کشورها، مردم آگاه  تظاهرات گسترده ای را سازمان داده اند. این سه فاجعه در کشورهایی رخ داده است، که ادعا می کنند، از تکنولوژی پیشرفته انرژی هسته یی برخودارند.

 

در این جا این پرسش به میان می آید، آخوندهای نادان که از تکنولوژی پیشرفته هسته ای به بهره می باشند، و راکتورها و لوازم تکنیکی کهنه و از کارافتاده را از بازار های سیاه به بهای زر خریداری کرده اند، چه سودی در این بازی خطرناک دارند؟

 

در کشورهای پیشرفته سال ها است، از انرژی خورشیدی ، آبی و  بادی که به مراتب با محیط زیست سازگار است، استفاده می کنند، در حالی که در ایران، سال های دراز ذخیره  نفت و گاز وجود دارد و انرژی خورشیدی و بادی آسانتر به دست می آید.

 

بدون شک،  آخوند خامنه ای و ایادی او، درپافشاری برای داشتن راکتورهای هسته یی دو هدف را دنبال می کنند؛ با خرید راکتورها و لوازم مورد نیاز آن دربازار سیاه بتوانند، میلیاردها دلار به جیب بزنند ودر پوشش داشتن راکتورهای انرژی هسته ای به بمب اتمی دست یابند و جهان را به آتش بکشند. برای آخوند ها و بویژه خامنه ا ی ، جان مردم و کشور ایران کمترین ارزشی ندارد، واگردر آینده راکتورهسته ای منفجر شود، بار خود را بسته و راه فرار درپیش می گیرند، و مردم را زیرخاکستر تشعشعات هسته ای رها خواهند کرد.

 

آیا بهتر نبود مولانا ، می سرود ؛  از ژاپن آموز اخلاص عمل


March 15th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی